jag ville vara spirituell

10 FAVORITER
Färg: bebisrosa, mintgrönt, turkost i blå nyans
Mat: Pasta, helt klart. Gärna carbonara eller helt enkelt bara med olivolja, salt och vitlök. Sushi är mums också.
Band: I ärlighetens namn så har jag ju inget favoritband.
Film: Amelie från Montmartre.
Bok: Harry Potter serien av J.K. Rowling. "Ingen hör hemma här mer än du" av Miranda July är helt magiskt också. Och allt av Murakami.
Sport: Hm. .Nej. Fast. Jo, jag simmar. Och hånglar. Ja.
Årstid: Sen vår. När man kan börja gå i tunna kläder och sitta på uteplatsen i skolan och känna gräs mellan tårna.
Veckodag: Fredag.
Glassmak: Melonglass, åh. Eller den där supergoda kiwi/citron som smakade exakt som solero kulorna!
Tid på dygnet: Älskar tidiga timmar mellan april-början på juni när allt är superrosa och gör ont i ögonen.


9 FÖR TILLFÄLLET
Humör: Nedstämd pga av förkylning.
Smak: Persikote.
Kläder: Långrandiga strumpbyxor, kjol, t-shirt och mjukis. och förlovningsringen såklart.
Bakgrund: Rinnande vatten och tv.
Nagellack: avskavt och svart.
Tid: nitton trettiofyra.
Omgivning: Vår hall, precis som alltid.
Irritationsobjekt: De 30 myggbetten på mina ben som vägar sluta klia.


6 HAR DU NÅGONSIN

Dejtat någon av dina nära vänner: Ja.
Brutit mot lagen: Det har alla även om vi inte tänker på det.
Blivit arresterad: Nej.
Badat naken: Ja.
Varit med på TV: Ja, och i en dokumentärfilm så skymtar man mig väldigt tydligt.
Kysst någon du inte känner: Ohja.

 


3 PERSONER

Du kan berätta allt för: Amanda, Tiffany, Mamma.
Du tycker om: Samma som ovan.
Du inte gillar: Elaka människor och sådana som funderar på att rösta på SD eller KD i valet. Usch!


2 VAL

Kaffe eller te: te, alltid.
Vår eller höst: vår såklart.


1 ÖNSKAN:
att världen skulle vägra gå mot höst och stanna till lite längre i sommaren.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0