30JUNI2010

"imorgon får du ett sms runt halv tolv. var då beredd att åka". shitshitshitshit. det var den 29juni och imorgon var det min födelsedag. planer om kalas var jag medveten om, men vart? ingen aning. jag skulle ta mig till platsen med hjälp av ledtrådar. det pirrade i magen och jag kunde inte sova på riktigt.
sms'et kom, någon minut för sent och jag hade redan dragit på mig skorna för att hinna springa till tåget.
"åk dit man inte får knyta sin vänstra sko och där amelie hittade sin kärlek finner du första ledtråden". sms. jag log. jag visste vart jag skulle. jag gick till tåget, åkte tåget, hoppade av vid t-centralen, gick igenom tunnelbanan och kom upp vid tunnelbanan vid sergels torg. där. vid fotoautomaten. det satt någon i den, jag bad ursäktande att få ta lappen som var där inne till mig. det såg ut såhär:
kuvertet i taket, mitt namn på. jag slet upp det och läste storögt. det var en servett från american cookies i. det stod "GÅ HIT!". i servetten stod det även "gå hit och be om nästa ledtråd. här har du 40kronor att köpa en cookiewich för!". jag gick till gallerian, till ståndet med ledtråden, bad om nästa ledtråd och fortsatte jakten. i det kuvertet stod det att jag skulle gå till kungens slott och börja en mening med "LÄNGE LEVE MONARKIN" och då skulle jag få ledtråden. men jag fick en ny på sms. jag skulle gå dit och leta vid staketet. jag hittade det. sedan möttes jag av det här:
ja. vi fikade. på en gräsmatta under slottet, mitt i stockholm. potatissallad, rostbiff, sallad, kladdkakskakor, daimtårta, honungsmelon, vindruvor, cider. med lite av världens tjusigaste människor. en väldigt lyckad dag, och den var liksom inte ens slut! för fröknarna bjuvgård och jag skulle gå på bio senare, men klockan var jättelite och vår bio började sent. vi busade lite och matade fåglar innan vi packade ihop. vi vinkade elina adjö, gick och kissade och åkte tunnelbana till farsta med fluffet. sedan åkte vi mer tunnelbana innan vi åkte till bion igen. vi skulle se eclipse och flickorna var överallt. vi sprang till närliggande bio för att köpa popcorn och sedan satte vi oss i biografen och såg väldigt belåtna ut. dagen fortsatte med världens snyggaste embry, tantsnusk och en ful vampyr. sedan blev vi uppraggade av en gamling på t-centralen och jag lovar att det visst bodde något i hans skägg.

anledningarna till att kalasinlägget kommer tre månader för sent är för att amanda tjuvhållt på bilderna. men nu har jag dem och blev lite nostalgisk, speciellt eftersom vi pratade om nästa födelsedag i omklädningsrummet. 
mitt kalas spenderas förhoppningsvis på peace&love och amandas med laserdome innan vi drar till tyskland för att ragga på indiekids. är du intresserad av att haka på?!
jag känner att jag vill ha sommar. nunununu. det var allt jag hade att säga liksom. ehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0