SKITUNGE/NUMMER/TVÅ/♥

världens absolut sötaste lillebror fyller tvåsiffrigt idag. det är egentligen helt knäppt men så himla fint. 

jag var sex år när mamma ropade på mig en tidigt morgon, jag hade precis vaknat. jag fick lägga mig i sängen bredvid henne under täcket och jag undrade vad det var som var så viktigt. hon berättade att jag skulle ha en bror eller syster. jag blev helt överexalterade och började skriva vykort till barnet i magen och älskade faktumet att få ett syskon. i november kom han. när de kom hem från sjukhuset så var han liten och röd och iförd en komönstrad dräkt och var världens sötaste sak. jag tyckte att han skulle heta felix. det var bra sa mamma. jag och felix fick dela rum när han var äldre. vi delade av ett rum med en våningssäng och han kunde inte komma in på min sida, för vi hade ett skynke i vägen. han kröp under sängen när han lärde sig krypa och jag puttade tillbaka honom. det känns som igår men det var alldeles för många år sedan egentligen. idag fyller han tio. det är helt sjukt. puss på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0