A List Of BookThingys

Som läsare är jag: otroligt nyfiken då jag läser i stort sett allt. jag gillar, nej förlåt; älskar(!) att bli tipsad om böcker som betytt sådär otroligt magpirrande mycket för någon annan. jag struntar egentligen i vad jag läser, vare sig det är något otroligt gammalt klassiskt drama eller något sådär hypat som alla läser. jag vill bara låta ögonen glida över nya texter.

Som bloggare är jag: antagligen rätt tråkigt. jag skriver ju faktiskt bara om mitt egna liv och vad jag fyller det med. jag känner att jag borde börja dra lite gränser.

Senast lästa bok: jag behöver dig mer än jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycket.
tycker för övrigt att alla bör läsa den, även om den oftast står på barnavdelningen på biblioteken. otroligt förtjusande bok och jag strök under nästintill allt i den, fastän den var lånad.

Senast påbörjade bok: började läsa "extremely loud and incredibly close" för någon dag sedan. men jag läser även om alla harry potter böcker för femtioelfte gången bara i år och har även slutklämmen på "kafka on the shore" kvar.

Senast köpta bok/böcker: jag bestämde mig för att sluta köpa så mycket böcker då ni inte kan tänka er hur otroligt fattig jag blev på lite inbunden text. senaste boken jag köpte var "fågeln som vrider upp världen" av murakami (ett otroligt fint tips för övrigt), och jag tror det var i mars. längesen för att vara jag.

Favoritdeckarförfattare: åhmingud jag hatar deckare. förlåt. de enda deckarna jag läser är av roslund&hellström, som jag faktiskt kan säga är ruskigt bra. annars har jag påbörjat lite men insett hur otroligt tråkiga de är. nej. det är inte för mig.

Jag läser allt av: jonas gardell, c.s lewis, haruki murakami, linda skugge, j.k.rowling, brontë-systrarna, jane austen

Jag läser helst inte (genre/författare): deckare klarar jag som tidigare nämnt inte av. de är trista och väldigt förutsägbara. något jag tröttnat på är även självbiografier. förut läste jag en hel del, men har insett att alla som blivit utsatta för något hemskt skriver numer, och då blir allt likadant. vill dock tipsa alla där ute om självbiografin "yolanda" som är det hemskaste jag någonsin läst.

Vid hyllan för fackböcker letar jag: antagligen efter ett skolarbete eller lite kul om film.

Förutom svenska läser jag gärna: på orginalspråket om det är engelska. tyvärr behärskar jag inget annat språk fullt ut än.

Högst upp i min att-läsa-hög just nu ligger: history of love.

Högst upp på min bok-önskelista-just nu står: shakespeares samlade verk, lite olika böcker om kärlek samt tim burtons olika böcker.

När jag går på antikvariat letar jag alltid: jag går inte på antikvariat för att jag alltid glömmer bort att de existerar. däremot gör min mormor det och hon, jag & min mor (numer även min morbrors fru) brukar låna böcker av varandra. lite antikvariat of our own, fast gratis.


(så jag blev utmanad och nu utmanar jag Er som läser min blogg att fylla i denna lista ni också.)
Som läsare är jag: otroligt nyfiken då jag läser i stort sett allt. jag gillar, nej förlåt; älskar(!) att bli tipsad om böcker som betytt sådär otroligt magpirrande mycket för någon annan. jag struntar egentligen i vad jag läser, vare sig det är något otroligt gammalt klassiskt drama eller något sådär hypat som alla läser. jag vill bara låta ögonen glida över nya texter.
Som bloggare är jag: antagligen rätt tråkigt. jag skriver ju faktiskt bara om mitt egna liv och vad jag fyller det med. jag känner att jag borde börja dra lite gränser.
Senast lästa bok: jag behöver dig mer än jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycket.
tycker för övrigt att alla bör läsa den, även om den oftast står på barnavdelningen på biblioteken. otroligt förtjusande bok och jag strök under nästintill allt i den, fastän den var lånad.
Senast påbörjade bok: började läsa "extremely loud and incredibly close" för någon dag sedan. men jag läser även om alla harry potter böcker för femtioelfte gången bara i år och har även slutklämmen på "kafka on the shore" kvar.
Senast köpta bok/böcker: jag bestämde mig för att sluta köpa så mycket böcker då ni inte kan tänka er hur otroligt fattig jag blev på lite inbunden text. senaste boken jag köpte var "fågeln som vrider upp världen" av murakami (ett otroligt fint tips för övrigt), och jag tror det var i mars. längesen för att vara jag.
Favoritdeckarförfattare: åhmingud jag hatar deckare. förlåt. de enda deckarna jag läser är av roslund&hellström, som jag faktiskt kan säga är ruskigt bra. annars har jag påbörjat lite men insett hur otroligt tråkiga de är. nej. det är inte för mig.
Jag läser allt av: jonas gardell, c.s lewis, haruki murakami, linda skugge, j.k.rowling, brontë-systrarna, jane austen
Jag läser helst inte (genre/författare): deckare klarar jag som tidigare nämnt inte av. de är trista och väldigt förutsägbara. något jag tröttnat på är även självbiografier. förut läste jag en hel del, men har insett att alla som blivit utsatta för något hemskt skriver numer, och då blir allt likadant. vill dock tipsa alla där ute om självbiografin "yolanda" som är det hemskaste jag någonsin läst.
Vid hyllan för fackböcker letar jag: antagligen efter ett skolarbete eller lite kul om film.
Förutom svenska läser jag gärna: på orginalspråket om det är engelska. tyvärr behärskar jag inget annat språk fullt ut än.
Högst upp i min att-läsa-hög just nu ligger: history of love.
Högst upp på min bok-önskelista-just nu står: shakespeares samlade verk, lite olika böcker om kärlek samt tim burtons olika böcker.
När jag går på antikvariat letar jag alltid: jag går inte på antikvariat för att jag alltid glömmer bort att de existerar. däremot gör min mormor det och hon, jag & min mor (numer även min morbrors fru) brukar låna böcker av varandra. lite antikvariat of our own, fast gratis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0