KOLLEKTIVTJÄVLASJÄLVMORD

till skolan: inga problem
från skolan: en försening på två minuter. helt okej.
till farmor: tåget skulle komma 17:43, kom istället 18:21 (jag trodde den som gick 13 över skulle gå, så här var det okej). satte mig på tåget när det rullade in. kallt. vi stod still. vi rullade. sen. . stannade vi. överallt, hela tiden. ett spår var öppet för både södergående och norrgående tåg, alltså var det kaotisk tågkö. ingen information fick vi, förutom att det var tågkö, och det känns som att vi fattat det. vi blev hänvisade till andra metoder att ta oss till stan i årstaberg (som vi stod fast vid i tjugo minuter). jag vågade inte chansa på att ta tvärbanan och tunnelbanan och kände inte att det var okej att kräva min taxi. där satt jag. som ett spån. och så hälsar de att tåget kanske tas ur tafik vid stockholm central. vi rullar i alla fall vidare och tåget går som det ska. tågresan som skulle tagit 30 minuter tog 90 minuter och jag var hos farmor en timme senare än planerat.
från farmor: tåget skulle gå 23:13. vid 23:20 ropade de ut att västerhaningetåget stod på centralen. fan tänkte jag och hoppade på södertälje tåget och klev av vid centralen för att stressa på mitt tåg. då plingade det till och det stod att mitt tåg skulle avgå 00:24. exakt en timme senare alltså. fanfanfanfanfan. tåget började rulla 23:30 i alla fall men vi fick ingen information alls. hemma prick 00:00.



hej sl, jag hatar dig. 
hej alliansen, vadå "tågkaoset finns inte"?
hej ni som testar tåg, ni fattade väl att det var passagerartåg ni testade och att det funkar inte att bara cirkulera med tåget, dörrarna ska öppnas också. 
hej, jag är köldskadad, mordisk och har pms och vet var din brevlåda bor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0