we no speak americano

jag tror lampan här går snart, den blinkar något förfärligt till och från tack vare ovädret utanför. blixt, åska, storm. det är så otroligt fint att titta ut genom fönstret och inte riktigt se något alls förutom ett snabbt sken då och då som lyser upp världen utanför. regnet smattrar mot fönstren och min syster snarkar i soffan.

jag har skrivit en hel del på en av krönikorna jag håller på med för tillfället, den om att göra slut. på något sätt är jag en usel krönikör, för jag går ju inte alls hårt in på något viktigt, utan snarare om sådant som gör ontontont och som är fintfintfint. men det känns ändå bra. måste förbättra texten till tusen nu, få lite feedback av frivilliga och skriva mer.

för övrigt så är det här min nya hårfärg; lilarödgråbrundassig med rosa kvarstående slingor. det är inte helt underbart, men; igår (när jag färgade det och det stod på kartongen jag snodde av mamma att det skulle bli "skandinaviskt blont") hatade jag det, idag står jag ut med det. vem vet? imorgon kanske jag älskar det helt magiskt! 

I WANT TO BUY-LIST:
1. Mormor-shortsen från H&M
2. De underbara blå nätstrumpbyxorna från H&M
3. De svartvitarutiga strumpbyxorna från Monki
4. Tyg till puffiga kjolar (marinblått, svart & rött)
5. Mascara


Kommentarer
Postat av: mini-mongo

är frivillig :D

2010-08-08 @ 10:21:36
URL: http://sickfish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0